Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Mayıs 2013 Perşembe

HANGEL

geleneksel bir lezzet paylaşacağım bugün ilk kez bir arkadaşımın annesinden yediğim lezzetli ve zahmetli bir  yemek.
gerçi şimdiden uyarmak isterim ki altı ayda bir yenecek kadar ağır bir yemek aklınızda olsun:)

malzeme listesi

2 adet yumurta
1 bardak su
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un

sosu için

500-750 gr arası yoğurt
2-3 diş sarımsak
4 adet soğan
1 tatlı kaşığı salça
3 çorba kaşığı tereyağ
pul biber
tuz

yapılışı;

yumurtaları, suyu, tuzu derin bir kaba alın ve üzerine yavaş yavaş un ekleyerek ele yapışmayan sert bir hamur elde edin.
hamuru açabileceğiniz büyüklükte 2 veya 3 bezeye bölün.
3 milim inceliğinde açtığınız hamurları kare kare kesin.
5 lt suyu 1.5 çorba kaşığı tuzla kaynatın.
hamurları içine atıp 12-15 dk haşlayın.

sosu için

yoğurt, rendelenmiş sarımsak ve bir tatlı kaşığı tuzu karıştırıp iyice çırpın.
soğanları küçük küçük doğrayın ve teflon bir tavada iyice kavrulana karamel rengini alana kadar kavurun.
daha sonra içine 1 tatlı kaşığı salçayı, yarım çay kaşığı kadar tuzu, 1 çay kaşığı pulbiberi ve yarım çay bardağı suyu ekleyip bir 30 saniye kadar daha suyunu çektirin.

haşladığınız hamurların üzerine önce sarımsaklı yoğurdu ardından da kavurduğunuz soğanları ekleyip sıcak olarak servis yapın.

afiyet olsun.

not: geleneksel olarak bir tepside servis edilir ve herkes ortak yer ama ben resimleri tabakta porsiyon olarak çektim.







3 yorum:

  1. Bende yapmıştım nefis oluyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. aaaaaaa geçtiğimiz haftasonu yedim, karsda meşhurmuş bu ben beğendim evde de deneyeceğim inşallah
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil